Maand: juli 2015

Dag 60 en 61 – La Coruna

De steden blijven aangenaam verrassen,maar la coruna is de meest bruisende met een ambachtenmarkt die door het oude centrum loopt.Daarna het grote plein met een mooi paleis met in de zijstraten het ene restaurant na het andere waar we zalig hebben gegeten.Ze hebben kleine st Jacobsschelpen (zamburinas) op de gril, heerlijk.

Dag 58 – Naar la Coruna

We werden wakker met slecht weer en met veel wind tegen.Er staan buiten de Ria golven van 2 tot 3 meter,dus zijn we verplicht op te kruisen.Aangekomen in de ria van la Coruna kunnen we de haven met halvewind tegen 7kn aanlopen.Marina coruna is een heel goede haven met alle voorzieningen.Hier blijf ik 3 nachten Read More …

Dag 52 – Van Ribadeo naar Ria de viveiro

Eindelijk nog eens wind,niet heel veel maar genoeg om het grootste deel van dit traject zeilend af te leggen.Ria de Viveiro heeft mooie stranden en goede ankerplaatsen.Hier hebben wij geankerd,tijd om te zwemmen en daarna een frisse pint.Met tegenzin verlieten we dit mooie plekje en liepen de jachthaven binnen.Een douchke deed deugd na 3 dagen,hierna Read More …

Dag 54 – Ria de Barquero

Ochtendstond heeft goud in de mond,van dit gezegde ben ik nooit een aanhanger geweest;de laatste weken word ik nochtans om 7u fris en monter wakker.Eerst een frisse duik en naar het strand gezwommen,een kleine strandwandeling en terug naar de boot,zalig.Daarna mijn hangmat opgedoken en meteen uitgetest.‘S middags zijn we met de dinghy naar het dorpje Read More …