Maand: juni 2015

Dag 26 Van La baule naar ile d’Yeu

Om 10u vertrokken ,mooi zomerweer iets te weinig wind maar we hebben toch de helft van de trip kunnen zeilen.Net voor aankomst prijs!!! onze hengelmolen begon te slippen,wat moet dat een kanjer zijn we kregen hem niet binnen.Helaas,het was een kreeftenfuik.We besloten de haven niet binnen te varen en te ankeren voor een heel mooi Read More …

Dag 24 Van La Trinité naar La Tuballe

Om 7u30 weeral op weg,geen wind en een heel kalme zee.Tijd om onze vishengel uit te werpen.Tot nu toe geen succes,buiten zeewier nog niets gevangen.Waarschijnlijk is meestal de snelheid te hoog.Om 15u aangekomen in een overvolle haven.Door internetproblemen hebben we geen posts van de tracks op de webside.

Dag 23 – Van L’orient naar La Trinité

Handige Harry onze stuurautomaat kreeg vandaag vrijaf .Marc en Frank moesten hun stuurvaardigheid oefenen.Rond 17u kregen we ons plekje van de havenmeester aangewezen.La Trinité is een heel grote haven,met ook nog heel veel ankerballen ter beschikking.Aan de kwaliteit van de foto’s kun je zien dat we nu een echte fotograaf aan boord hebben.

Dag 21 – Bemanningswissel

Na nog een stevig ontbijt zijn Luc en Marc klaar voor hun trip naar Belgie 850 km.Mijn broertje Marc en zijn maatje Frank zijn met Luc zijn auto gekomen.Bedankt Luc voor nog enkele vaardigheden die je mij hebt bijgebracht,je bent natuurlijk al jaren mijne mentor.Het eerste ontbijtL’orient is echt prachtig,een supergoede jachthaven en spotgoedkoop ,de Read More …