Maand: juni 2016

Chipiona

De trip van Mazagon naar Chipiona was onder perfecte  zeilomstandigheden 4 Bf backstagwind en golven van amper een meter.De 32 mijl hebben we in 6 zalige uurtjes afgelegd.En ja hoor plots hing er een ferme vis aan de haak,mijn grootste exemplaar ,2 kilo zal hij wel gewogen hebben.In Chipiona blijven we 3 dagen,lekker eten,terrasjes doen,luieren Read More …

2 Dagen na Belgica !!!!!!!!

Als enige Belg heb ik Zweden-Belgie gevolgd bij een lekker etentje in Culatra.De dag erna wilden we naar Ayamonte varen 20 kn wind en opkruisen op golven van 3m zagen we niet zitten dus terugedraaid en lekker terug voor anker op Culatra.De laatste 2 dagen ideaal zeilweer 4 a 5 bf voor de wind. Op Read More …

De terugreis

Op de terugweg hadden we nog eens een visje aan de haak,ditmaal iets tonijnachtig en heel  lekker.Ook dolfijnen vlak naast de boot.In Villareal zijn we 2 dagen gebleven en hebben we de veerboot naar Ayamonte genomen.Op 12  Juni zijn Marc een Johan terug vertrokken.

10 Juni

Rota ligt in de baai van Cadiz,recht erover en voor 2 euro met  een veerpont ben je in 20 minuten in het centrum.Rota is een heel gezellige badplaats met grote stranden en veel restaurantjes.Er is ook een grote Amerikaanse basis met oorlogsboten en een luchthaven.Hier zijn we 2 dagen gebleven.

Albufeira–Rota

Op  29 mei zijn  Johan en mijn broertje aangekomen.De Tequila crew is volledig.Maandagmorgen zijn we in een trek doorgestoomd naar Villa Real de S/A.Met  5 BF backstagwind hebben we 52  zeemijl op 9uur afgelegd.Tot Mazagon(Spanje) heeft de motor amper 3uur moeten  werken.De derde dag hadden te weinig wind en hebben we bijna heel de dag Read More …